12 Ekim 2009 Pazartesi

Kurdele Nakışı Basit Çiçek Yapılışı

                              
Kurdele nakışını hep beğenmişimdir.Aklımın bir köşesine,öğreneceklerim arasına eklediğim bir hobiydi. :) Benimki pek aman aman kurdele nakışı değil elbet;basit bir çiçek yapımı ama bu basit çiçeklerle bile çok güzel işler yapılabilir,hiç yoktan iyidir. :)


Yapım aşaması ise şöyle;
      1. 39 cm uzunluğunda kestiğimiz organze kurdeleyi zigzag şekilde teğelliyoruz(zigzag aralıkları büyük olunca güzel oluyor,ben de yapa-boza çözdüm bu durumu :) )

      2. Sonuna kadar teğellediğimiz kurdelenin en altından ipi çekerek kurdeleyi büzdürüyoruz.

      3. İğneyle alttan yukarı çıkıp kurdeleyi sağlamlaştırıyoruz ve inciyi ipe geçiriyoruz.

      4. Bi kaç kez daha aşağı yukarı batıp çıkıp inciyi sağlamlaştırıyoruz. 
 
Ben bu çiçekleri tülbent kenarı için yaptım.Bi kaç güne elimdeki iş bitince onu da paylaşırım.

8 yorum:

Gelin Ayşe dedi ki...

guzelmiii$ kiiiz : )))

kiiiz ni$an ne zaman :P

Fulyanna dedi ki...

Ayşecik;teşekkür ederim.

Nişan yok,şu an için ayrılık var :)

Stil Direktoru dedi ki...

gayet de cici canım ellerine sağlık

yıldız dedi ki...

ellerine sağlık, bana iyi bir fikir verdin aslında. bende kurdale nakışı yapmayı bilmiyorum ama bu senin gösterdiğini herhalde yapabilirm diye düşündüm. ben bu ara iğne oyası yapıyorum yani vitrin takımı. şöyle anlatim, tül aldım onu peçete halinde kestim kenarlarına iğne oyası yapıyorum ama işte bi boşluk var gibi geliyor bana şimdi bu gülleri görünce acaba peçetenin sarkan yerine ortasına bu güllerdenmi yapsam diye düşünmeye başladım. en iyisi sana bi sorim, sen ne dersin.

Dengesiz Terazi dedi ki...

fulyacım kaçdır gidip geliyorum yeni birşeyler varmı diye noldu neden sustu gene kalemin iyimsin??

Fulyanna dedi ki...

Ben iyiyim Reyhan ablacım saol ama bir isteksizlik var :)

Adsız dedi ki...

çok güzeller bende denicem eline sağlık

Fulyanna dedi ki...

Handan hanım ziyaretiniz için teşekkür eder,her zaman beklerim.
Çiçekleri denemenizi de evet tavsiye ederim :)