12 Kasım 2009 Perşembe

Tiramisu

Tatlı çok sevmeme rağmen tiramisu benim için olsa da olur olmasa da olur dediklerim arasında.Açıkçası pasta tarzı bir tatlının içinde "peynir" pek bana göre bir tat diil.Damak zevki olarakta Türk Mutfağı dışında şeyleri tatmaya bile yanaşamıyorum zaten mesela suşi ve daha pek çok şey gibi.Neyse konumuz tiramisu,tarife gelelim.


Malzemeler:
  • 1 paket hazır kek
  • 1 paket labne peyniri
  • 1 su bardağı nescafe
  • 1 paket krem şanti
  • krem şantiyi hazırlamak için süt
  • yarım kg süt
  • 3 çorba kaşığı un
  • 3 çorba kaşığı şeker
  • 1 yumurta sarısı
  • kakao



Yapılışı:
  • Soğuk suyla bir bardak nescafe hazırlayalım(ben üçü bir arada kullandım)
  • Hazırladığımız nescafe ile kekimizin alt katını ıslatalım.
  • Bir yandan süt,un,şeker ve yumurta sarısını bir tencereye koyup karıştırarak muhallebi kıvamında pişirelim.
  • Muhallebimiz bir kenarda dururken,krem şantiyi istenilen miktarda süt ile hazır edelim.Kenarda bekleyen muhallebinin içine krem şanti ve labne peynirini de ekleyip bir güzel karıştıralım.
  • Islattığımız kekin üzerine bu muhallebinin bir kısmını sürüp üzerine kekimizin üst katını da koyalım.
  • Kekin üst katını da nescafe ile ıslatmayı unutmayın.
  • Kalan muhallebiyi de kekin üst katına yayalım.
  • En üste bir süzgeç yardımıyla kakao serpelim.

5 yorum:

Dengesiz Terazi dedi ki...

ben çok severim tiramisuyu her haliyle yaparım.ama ben kremanın içine kremşanti koymuyordum.Birdahakine böyle deneyeyim bakalım:))

ellerine sağlık fulyacım:))

Fulyanna dedi ki...

Reyhan ablam evet kremşanti koyan pek yok.Aslına bakarsan muhallebi,peynir zaten baya bi yağlı ee kremşanti de pek lüzumlu diil ama peynirin tadını çok hissetmemek için kullanıyorum :)

Elif dedi ki...

Tatli de orada dur :) Tatli olsun herseyi yerimmm :)

Stil Direktoru dedi ki...

Canım ellerine sağlık bende kakao sevmem tarçın dökerim Tiramisuya öperim

Gelin Ayşe dedi ki...

sevdigim en guzel ve hatta tek tatli diyebilirim : )))