7 Nisan 2014 Pazartesi

Nazarköy

Uzun bir aradan sonra merhaba. Bloğa eskisi gibi yazma isteğimin olmayışını bu yazıyla kırayım dedim :)

Dün farklı birşey yapıp, adını duyduğumuz fakat hiç görmediğimiz Nazarköy'e 
gitme kararı aldık. 

Nazarköy İzmir merkeze 35-40 dk mesafede Kemalpaşa ilçemizin bir köyü oluyor. Köye ulaşmak için Bornova tarafından Kemalpaşa'ya devam edip ilçe merkezini de geçtikten sonra 3 km kadar gitmeniz gerekiyor zaten ilçe merkezinde kime sorsanız gösteriyorlar. 

Aslında köyün bana kalırsa çok ahım şahım bir yanı yok. Bir kez gittim gördüm birdaha gitme ihtiyacı duyar mıyım onu da bilmiyorum ama yine de bir kez görülesi gidilesi bir yer. Değişik bir yer görmek, yeşili, doğayı, huzuru hissetmek için ha bir de her yerde bol bol nazar boncuğu görmek istiyorsanız gidin derim. Sonra bana Fulya tı Allah cezanı versin o kadar övdün gittik gezdik hepi topu bir kaç köy sokağı ve nazar boncuklu her türlü eşyanın satıldığı standlar ve bir kaç karın doyurulabilecek yerden başka şey göremedik dicekseniz gitmeyin :)

Köyle ilgili takdirimi kazanan tek şey şu aslında; bu köy aslında kimselerin bilmediği bir yer iken çok diil sadece bir kaç sene önce geçimini sadece nazar boncuğu ve kiraz ile sağlayan köyün muhtarının köyü bambaşka bir girişimci ruhla bu hale getirmiş olmasıdır. Dikkatleri çekmek ve oraya pek çok ziyaretçiyi çekmek gerçekten büyük başarı die düşünüyorum ben çünkü dün köyde yerel tv kameraları ve otobüslerle turlarla gelen insanları bile gördüm ve şaşırdım :)

Yoktan varetmek dedikleri böyle birşey olsa gerek :)

 Bu köyün heryerinde nazar boncuğu var; evler, yollar, merdivenler, dallar heryerde bir nazar boncuğu ile karşılaşıyorsunuz :)






 Nazar boncuğunun nasıl yapıldığını işte bu atölyede seyrettik. İçeri girer girmez dayanılması güç bir sıcaklık hissettik ve burası çok sıcak dediğimizde o emektarlara hakaret etmiş gibi olduk. Ama bu sıcağın altında çalışıyoruz ve siz de böyle söylerseniz oo biz ne yapalım dediler. Onların binbir zahmetle yüzlerinden ter damlayarak ateşin karşısında verdiği emeklerin hepi topu zaten bir kaç lira olan nazar boncuğu satın alırken pazarlık yapılmasının, hatta alınmadan gidilmesinin onların kalbini kırdığını ve emeklerine saygısızlık olduğunu düşündüm.




 Keşke Şirinler Köyü de yapılsa :)




Şu gelenler bizimkiler galiba :p





 Otlu, peynirli, kaşarlı gözleme de tercih edebilirsiniz ;)






Rabb'imin nazarlardan koruması dileğiyle şimdilik hoşçakalın:)

9 yorum:

Ay Luf dedi ki...

ne kadar sevimli bi yer. bu aralar zaten yine gidesim gelmisken pek heveslendim :)

the bircan dedi ki...

canım ne guzsel gezmıssın ne guzel hersey masallah bayıldım oraya*-*

tosbagalar dedi ki...

Enteresan bir yer gezip görmeli...

Kızlı Erkekli Kedili dedi ki...

Ne kadar büyük bir başarı, köyü yoktan var etmek, helal olsun muhtara ve ona fırsat veren köy halkına... Çok keyifli bir yere benziyor :)

Petek Uluğ Peteğin Keyif Dükkanı dedi ki...

İzmirli olarak en sevdiğim köylerden biridir.Ben de blogumda keyifle anlatmıştım.Elinize sağlık...

Gülev Damgalı dedi ki...

İzmir'i görmeden İzmir'e aşık olmuş biri olarak (ne kadar saçma demeyin gerçekten çocukluğumdan beri böyle.Nedendir bilmem?)iyice heveslendim. Muhtarı bulup tebrik etmek isterim öncelikle. Çok büyük başarı bence. Memleketimizin her yeri güzel illaki. Orayı da görmeyi çok isterim. Ege'de her yere gittim de en çok sevdiğim ile bir kısmet olmadı :( Bu yaz kısmet olursa oğlumla giderim :)

neslice tarifler dedi ki...

Ne güzel bir blog. Herşey var. İzmirli olmak bir ayrıcalıktır derim hep, İzmir'de doğan biri olarak. Nazarköy'e de anlatımınızı da çok sevdim. Marmaris tatilinizi de okudum. O da çok keyifli geldi. Sanırım severek takip ettiğim bloglardan biri olacaksınız.

darkolivee dedi ki...

ayyy bayıldımmm
görseller harikaa

Canset Abay dedi ki...

mantı müthiş gözüküyoor

cansetabay.blogspot.com